.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پشت‌پرده عدم حضور ولایتی و رضایی در سیما


دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر محسن رضایی که هر دو با حکم رهبر انقلاب عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند از سال 1357 تاکنون از دوستان نزدیک یکدیگر بوده و هر دو در جبهه اصولگرایی حضور دارند، اقای دکتر ولایتی رئیس کمیسیون فرهنگی و اقای دکتر رضایی رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.

این دو شخصیت نظام البته از نظر سلیقه و خط مشی سیاسی با هم تفاوتهایی دارند. مثلا در انتخابات ریاست جمهوری نهم اقای ولایتی گفته بود که اگر اقای هاشمی رفسنجاني نامزد انتخابات شود من نمی شوم ولی محسن رضایی گفته بود که نامزد شدن اشخاص هیچ تاثیری درتصمیم گیری من ندارد وعملا هم همینطور شد ولي در بحث نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دهم به یکدیگر تعارف مي کردند. با این وجود تاریخ سی ساله اخیر نشان داده است که هردو دریک جبهه سیاسی علامت گذاری شده اند.

به همین دلیل مناظره محسن رضایی باعلی اکبر ولایتی سئوال برانگیز بود!

دراثر تحقیقی که خبرنگار تابناک انجام داد مشخص شد که اصلا برای برنامه شب گذشته مناظره ای درکار نبوده و توافق صدا وسیما با ان دو گفتگو پیرامون "اداب مناظره" بوده است و قرار براین بوده که عنوان گفتگو راهم "اداب مناظرات" بگذارند. البته اقای ولایتی( به نقل از اقای ضرغامی) گفته بود خوب است درباره مسائل خارجی وامنیت ملی هم بحث شود که محسن رضایی هم قبول کرده بود. ولی ماجرا به همین جا ختم نمی شود. وقتی که زیرنویس های صدا وسیما شروع شد که مناظره شب جمعه بین اقایان ولایتی و محسن رضایی هست، محسن رضایی به مسئولان صدا وسیما اعلام نمود که اگر قرار به مناظره است طرف من یکی از سران معترضین باشد. مثلا اقای موسوی بیاید مناظره کنیم. واگر گفتگو هست من با آقای ولایتی موافقم ولی خبر صدا وسیما را اصلاح کنید. بعد که به محسن رضایی گفتند که اقای ولایتی توافق خود را لغو کرده وبه برنامه نمی اید ایشان گفتند با اقای( ح .ع) هم كه پيشنهاد دوم صدا وسيما بوده موافقم و وقتی گفتند که ایشان بیمار هستند، محسن رضایی گفتند چون قرار شما گفتگو بوده به تنهایی هم اماده هستم که به برنامه بیایم. برای مناظره هم مشروط به همان شرط که از اصلا ح طلبان باشد وانهم از سران انها موافقم .که صدا وسیما گفته بودند هردو وضعیت ممکن نیست!

با وجود انکه قرار براین بوده که درباره اداب مناظرات صحبت شود ولی دراین برنامه دوانتقادجدی به روش برنامه وجود داشت :

نخست: دو فرد دیگر بجای اقایان ولایتی ومحسن رضایی آمده بود، اقای بروجردی که به افکار و خط مشی اقای دکتر ولایتی اشنا بود ولی نماینده محسن رضایی رادعوت نکرده بودند. واقای حسینیان امده بود که تلویحا انتقادی هم به محسن رضایی داشت.

دوم : برنامه به سوی فردا باید تکلیف خودش را مشخص کند که گفتگوست و یا مناظره. مردم عادت کرده بودند که ماهیت این برنامه مناظره باشد. البته اینکه گفتگویی پیرامون مناظرات در یک و یا دو برنامه صورت بگیرد مانعی نداشت. ولی اگر افرادی را برای مناظره بیاورند ولی برنامه گفتگو باشد ،اسم برنامه مناظره باشد ولی عملا گفتگو صورت بگیرد. درباره اشخاص و افرادی مسائلی مطرح کنند و از انها به صراحت و یا به کنایه نام ببرند که حضور ندارند از نظر قواعد مناظره واخلاق مناسب نیست.

باتوجه به اینکه این برنامه ابتکار خوبی بوده که صدا وسیما شروع کرده خوب است طراحان آن باید مشخص کنند که ماهیت واهداف این برنامه چیست تا از تاثیر گذاری ان کاسته نشود. و زحماتی که مجریان ان کشیده اند ازبین نرود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.879 seconds.